10:45

First Minute z Wrocławia. Gdzie szukać okazji?

Za oknem zima z przerwami na ataki wiosny, czyli dobry moment by zacząć myśleć o wakacjach :)
Może się wydawać, że się trochę pośpieszyłam i tak też zapewne pomyśli wasz szef, gdy zapytacie go jutro o urlop na wrzesień, ale... W przypadku wyjazdów sprawdza się złota zasada, że nigdy nie jest za wcześnie. Teraz jest czas by łapać oferty First Minute.

Z moich doświadczeń wynika, że jeśli chodzi o loty bezpośrednie z naszego pięknego miasta, to najtańsze są loty do Grecji, Włoch i na Maltę liniami Ryanair. No, przynajmniej jeśli chodzi o wakacyjne kierunki, bo druga miejscowa tania linia - Wizzair, często wygrywa jeśli chodzi o loty na Wyspy Brytyjskie czy inne emigranckie kierunki.

Jeśli zdecydujemy się odpowiednio wcześnie, to mamy szansę kupić bilet nawet za 50 zł! Już nie raz łapałam takie oferty, więc potwierdzam, że istnieją :) Według mnie - dobry bilet, to bilet za max. 200 zł, tani bilet to ok 100 zł, okazje są po 50 zł i mniej.

Dla przykładu - oferty First Minute, które znalazłam dzisiaj

Loty do Bolonii i Bergamo (Włochy) w czerwcu za 99 zł, Wenecja jest za 119 zł nawet w lipcu. Te miasta to dobre bazy wypadowe, by tanio pojechać pociągiem nad włoskie morze! Malta w lipcu jest za 209 zł.

Jeśli nie możecie znaleźć fajnej oferty z Wrocławia, szukajcie z Modlina lub Berlina. Dlaczego? Bo do Modlina możemy polecieć Ryanairem za 9zł, a do Berlina dojechać Polskim Busem już od 1 zł. Przeglądałam właśnie ofertę Modlina i znalazłam np. Ateny w czerwcu za 149 zł, Bergamo w maju za 69 zł i w lipcu za 109 zł.

Z Berlina (z lotniska Schonefeld bo tam jeździ Polski Bus) jest np. Bergamo w maju za 73 zł i Barcelona w czerwcu za 110 zł (ofert szukałam ma stronie Ryanair).

A jeśli chcecie lecieć jak najszybciej i nie zależy wam, by wasze wakacje były "w sezonie" łapcie Sztokholm w lutym (Ryanairem z Modlina) za 4zł!!!

Nie ma co się Fiksować na jedno miasto, kombinuj

Linie lotnicze często robią tak, że dają jakieś pojedyncze tanie oferty i oddalają je od siebie w czasie, byś kupił tani lot w jedną stronę i drogi lot w drogę powrotną. Jest na to sposób :) My np. raz zrobiliśmy tak, że kupiliśmy bardzo tani lot do Bolonii i taki sam lot z Rzymu – na tydzień później. Opcja akurat na wakacje we Włoszech z dużą ilością zwiedzania. Podróż między miastami odbyliśmy dość tanim pociągiem (pociągi we Włoszech można rezerwować zdaje się, ze na 60 dni przed odjazdem). Można też pojechać tanim autobusem, specjalnych ofert  (różne kraje) szukajcie np. na stronie Megabus. Podpowiedź - podobno wychodzi taniej, gdy wybierze się płatność w Euro a nie Funtach.

First minute to nie tylko lot

Im wcześniej kupujesz, tym taniej. I tyczy się to nie tylko lotów, ale i hoteli (duże zniżki na booking.com), pociągów, autobusów, promów, transferów z lotniska itp. Dlatego planuj swoją podróż jak najwcześniej i kup jak najwięcej biletów od razu. Szczególnie zwróć uwagę na First Minute w pociągach i busach. Często taniej wychodzi polecieć do jednego miasta i dostać się pociągiem do drugiego, niż od razu lecieć do docelowego miasta.

Zdjęcie powyżej przedstawia uroczy włoski hotelik, w którym spałam kiedyś w Bergamo. Za 3 dniowe spanie w zabytkowych pokojach 4-osobowych zapłaciliśmy ok 200zł od osoby, rezerwacji dokonaliśmy pół roku wcześniej.

Zapisz się na newslettery

First minute to pierwsze bilety z puli, a nie w danym czasie. Jest w sumie jeden skuteczny sposób by wiedzieć kiedy dana linia lotnicza lub autobusowa dorzuca nową pulę biletów - zapisz się na jej newsletter. Szczególnie polecam tu Polski Bus, który co jakieś 2 miesiące dorzuca nową pulę biletów. Jeśli kupicie je zaraz po otrzymaniu maila, macie prawie pewność, że dostaniecie je za mniej niż 10 zł. Warto to wykorzystać, jeśli np. kupicie bilet lotniczy Berlina na sierpień. Jak tylko Polski Bus doda pulę biletów na sierpień łapiecie szybko bilet na lotnisko w Berlinie i tanie wakacje gwarantowane.

Nie poddawaj się

Jeśli chodzi o loty, to pamiętajcie, że nie wszystkie wakacyjne opcje dostępne są zimą. Na początku sezonu linie zwykle dodają jakieś nowe połączenia, więc jeśli nie kupicie biletu teraz, to najpewniej będziecie jeszcze mieli drugą szansę :)

Biura podróży

Wiadomo, że najwięcej satysfakcji daje zaplanowanie wyjazdu samemu i podróż na własnych warunkach, ale warto też sprawdzić, co proponują nam biura podróży, bo to one najbardziej słyną z tanich ofert First Minute. Co prawda bardzo ciężko jest dostać u nich sam lot za niską cenę, ale za to, zabiorą nas do krajów, gdzie inaczej byśmy nie dolecieli, a możemy sporo oszczędzić na miejscu. Mam na myśli np. Bułgarię. Jedzenie i hotele kosztują tam niewiele, za to bilet wyniesie lotniczy nas np. 800zł. Podliczając koszty całego wyjazdu zapewne okaże się, że zapłaciliśmy tyle samo co za Grecję, do której polecieliśmy za np. 300zł.

Powyżej jest oferta First Minute na stronie biura podróży Itaka, za lot, spanie i jedzenie jest to naprawdę fajna cena, aczkolwiek nikomu nie poleciłabym typowej plażowej miejscowości jaką są Złote Piaski. Gdy znudzi się plażowanie, nie będzie gdzie pójść na spacer. Zapamiętajcie zniżkę -24%, za chwilę do niej nawiążę.

Last Minute

Jeśli nie First Minute... to może Last Minute. Często w biurach podróży, jest to opcja najtańsza. Szczególnie jeśli zdecydujemy się na lot np.... za kilka godzin :) Spójrzcie na zniżkę na poniższej, aż -61%! Jak widać Last Minute jednak wygrywa w tej rywalizacji.

Do napisania tego posta zainspirowała mnie dziennikarka, która poprosiła mnie o wywiad na temat ofert
First Minute. Jeśli macie ochotę posłuchać jak pocę się przed mikrofonem zapraszam do posłuchania